اینورتر پنتاکس برای چه کاربردی مناسب است

۷ بازديد
اینورتر پنتاکس (Pentax) که با نام درایو پنتاکس نیز شناخته می‌شود، یکی از برندهای اینورتر صنعتی با کاربری عمومی است که تحت لیسانس شرکت Pentax ایتالیا در ایران مونتاژ شده و در دو نوع تک‌فاز و سه‌فاز تولید می‌شود. بیشترین کاربرد این اینورتر برای کنترل دور موتور در پمپ‌های آب خانگی است؛ اما در مصارف دیگری مانند فن، نوار نقاله و ماشین‌آلات صنعتی نیز می‌توان از درایوهای پنتاکس استفاده کرد.

انواع اینورتر پنتاکس به سه تیپ DSI200، DSI100 و DSI400 تقسیم می‌شود که هریک مشخصات فنی و بازه توان خاصی را پوشش می‌دهند. وب‌سایت کالا صنعتی به‌عنوان نمایندگی اینورتر پنتاکس، تمامی درایوهای این شرکت را با قیمتی مناسب و همراه با گارانتی شرکتی به سراسر ایران ارسال می‌نماید. برای استعلام قیمت و ثبت سفارش از طریق وب‌سایت و یا تماس با شماره‌تلفن 02191304300 با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

ادامه مطالب

اینورتر پنتاکس

خرید اینورتر پنتاکس
هنگام خرید اینورتر پنتاکس باید عوامل مختلفی را در نظر بگیرید؛ از جمله:

تعداد فازهای ورودی: ابتدا تعداد فازهای منبع تغذیه را بررسی نموده و بر اساس آن نوع اینورتر (سه‌فاز یا تک‌فاز) را مشخص نمایید.
توان خروجی: مهم‌ترین نکته در خرید اینورتر پنتاکس، انتخاب توان مناسب است. برای انتخاب اینورتری با توان متناسب با موتور، باید عوامل دیگری مانند جریان Full Load و ضریب توان را نیز در نظر بگیرید. باتوجه‌به این عوامل، مشخص می‌شود که باید از اینورتر هم توان با موتور استفاده شود یا توان‌های بالاتر.
جریان موتور در بار کامل و ضریب توان آن: این دو مورد از مهم‌ترین پارامترها هنگام خرید اینورتر پنتاکس هستند. اگر موتور تحت بار کامل از تمام ظرفیت جریان نامی درج شده در پلاک استفاده می‌کند و یا ضریب توان آن کمتر از 0.85 است، باید توان اینورتر پنتاکس را یک پله بالاتر از موتور انتخاب نمایید؛ در غیر این صورت، می‌توانید از اینورترهای هم توان با موتور استفاده کنید.
نوع کاربرد: از درایو پنتاکس بیشتر برای کاربردهای عمومی استفاده می‌شود؛ بااین‌حال، باتوجه‌به نوع کاربرد (پمپ، فن یا …) باید مشخصات فنی مناسبی را انتخاب نمایید.
شرایط محیطی: در حالت کلی اینورترهای پنتاکس برای کار در ارتفاع کمتر از 1000 متر از سطح دریا طراحی شده‌اند؛ به‌ازای هر 100 متر افزایش ارتفاع، جریان خروجی درایو 1% کاهش می‌یابد. علاوه بر این، دمای محیط کار اینورتر نیز باید بین -10 تا +40 درجه سانتی‌گراد باشد.
قیمت اینورتر پنتاکس
قیمت اینورتر پنتاکس در مقایسه با محصولات مشابه بسیار پایین‌تر است؛ زیرا این درایو تحت لیسانس ایتالیا ولی در داخل ایران تولید می‌شود. عوامل مختلفی بر قیمت این اینورترها اثرگذار هستند؛ از جمله:

توان خروجی: مهم‌ترین عامل در تعیین قیمت اینورتر پنتاکس، توان خروجی آن است. به‌طورکلی، هرچه توان بالاتر، قیمت اینورتر نیز بالاتر خواهد بود.
نوع بار: اینورترهای تیپ DSI400 پنتاکس برای مصارف صنعتی سنگین و راه‌اندازی الکتروموتورهای بسیار بزرگ طراحی شده و قیمت بالاتری نسبت به اینورترهای سبک‌کار تیپ DSI100 دارند.
نوع منبع تغذیه: اینورتر سه‌فاز شرکت پنتاکس باتوجه‌به بازه توانی گسترده‌تر و کاربردهای بیشتری که دارد، از قیمت بالاتری برخوردار است.
تمامی مدل‌های درایو پنتاکس را می‌توانید به همراه 18 ماه گارانتی از وب‌سایت کالا صنعتی خریداری نمایید. توان‌های پایین این درایوها به‌صورت فوری و توان‌های بالاتر (تا 400 KW) بین 16 روز تا 3 هفته ارسال می‌شود. لازم به ذکر است که توان‌های 450 و 500 KVA فقط به‌صورت سفارشی تولید می‌شوند. برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص نحوه ارسال و دریافت لیست قیمت اینورتر پنتاکس از طریق شماره‌تلفن 02191304300 با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

اینورتر پنتاکس برای چه کاربردی مناسب است؟
اغلب اینورتر پنتاکس را به استفاده با تجهیزاتی نظیر پمپ و فن میشناسند اما باید توجه داشت که نمونه های سنگین کار آن برای کارهایی نظیر نصب با الکتروگیربکس ها هم بسیار مناسب است. برند پنتاکس یک برند سرشناس در ایران به شمار می رود که در سال های اخیر توانسته است تحت لیسانس ایتالیا و با کیفیت عالی، در ایران تولید شود.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.