معرفی بعضی اینورتر های سبک کار

۸ بازديد
اینورتر سبک کار
اینورتر درواقع یک مبدل برای تبدیل جریان مستقیم به متناوب است. این ابزار با استفاده از معیارهای مختلفی دسته‌بندی شده و کاربردهای مختلفی نیز دارد. یکی از رایج‌ترین نوع طبقه‌بندی برای اینورتر بر اساس نوع کاربری الکتروموتور انجام می‌گیرد. از این نظر اینورترها در دو دسته سبک کار و سنگین کار قرار می‌گیرند. البته برخی از انواع اینورترهای جدید نیز وجود دارند که دارای توان اسمی دوگانه هستند. به عبارت بهتر می‌توان با تغییر توان و مد کاری آن‌ها را تبدیل به اینورتر سنگین کار یا سبک کار نمود. در ادامه می‌توانید با برخی از کاربردهای اینورتر سبک کار و مدل‌های مختلف آن آشنا می‌شوید.

کاربرد اینورتر سبک کار چیست؟
اینورترهای سبک کار معمولا توان پایینی دارند. حد توان این نوع اینورترها در حد 1000 وات یا یک کیلو وات است. به همین دلیل از این نوع اینورترها بیشتری برای انجام کارهای سبک مثل تبدیل برق 12 ولت مستقیم باتری به برق 120 ولت متناوب استفاده می‌شود. اینورترهای سبک کار یا Light Duty Inverter ها معمولا دارای سایز کوچکتری بوده و درنتیجه می‌توان از نسخه‌های قابل‌حمل آن‌ها در مسافرت یا داخل منزل استفاده کرد.

اینورتر سبک کار و کاربرد های آن
مثال‌هایی از درایو موتور سبک کار و کاربرد آن‌ها
اینورتر سبک کار قابل‌حمل چه ویژگی هایی دارد؟
نوعی از درایو موتور سبک کار با توان یک کیلو وات می‌تواند در هنگام مسافرت باتری ماشین شما را به یک منبع تغذیه جریان متناوب با ولتاژ 120 ولت و فرکانس 60 هرتز تبدیل کند. چنین ولتاژی می‌تواند انرژی لازم برای شارژ کردن موبایل یا لپ‌تاپ را فراهم کند. درنتیجه یکی از بهترین گزینه‌ها برای زمان‌هایی است که دسترسی به برق وجود نداشته باشد. همچنین در زمانی که از منظم بودن توان خروجی اطمینان ندارید، استفاده از اینورتر سبک کار گزینه مناسب‌تری برای تامین انرژی لوازم الکترونیکی حساسی همچون گوشی موبایل و لپ‌تاپ به نظر می‌رسد. این نمونه دارای دو پورت شارژر USB برای انواع گوشی‌های موبایل است.

منبع اطلاعات
اینورتر ال اس مدل IE5
اینورتر ال اس مدل IE5 یک اینورتر سبک کار با ورودی تک فاز است. خروجی آن از نوع سه فاز با ولتاژ 220 ولت بوده و توان نامی آن حدود 0.1 تا 0.4 کیلووات است. درایو موتور سبک کار ال اس مدل IE5 می‌تواند با استفاده از رفرنس آنالوگ سرعت را کنترل کند. همچنین فرکانس آن را می‌توان با استفاده از یک ولوم تنظیم کرد. محدوده فرکانس خروجی آن به 200 هرتز و فرکانس حامل آن به 10 کیلوهرتز ختم می‌شود. اینورتر سبک کار ال اس IE5 دارای اندازه‌ای نسبتا کوچک بوده و از پورت ارتباطی RS485-RTU استفاده می‌کند. این اینورتر می‌تواند ورودی‌های دیجیتال NPN و PNP را تحریک کرده و یک کانال رله دو کنتاکت نیز در خود جای داده است. از این نوع اینورتر در صنایع ماشین‌سازی سطح پایین، کنترل دور فن و توان‌های کاری پایین استفاده می‌شود.

برای خرید اینورتر سبک کار رعایت چه نکاتی الزامی است؟
در حال حاضر شرکت‌های مختلفی در ایران وجود دارند که امکان خرید اینورتر سبک کار را فراهم کرده‌اند. این شرکت‌ها بسته به نوع کاربرد می‌توانند اینورترهای سبک کار متفاوتی را به شما معرفی کنند. برای یک خرید خوب باید علاوه بر تناسب آن با کاربرد موردنظرتان به توان نامی، نوع ورودی و خروجی، ولتاژ خروجی و ویژگی‌ها جانبی آن توجه کنید.

پینیون یک گروه بازرگانی می باشد که نمایندگی فروش انواع درایو موتور از برترین برند‌های اروپایی، کره ای، چینی، ایرانی را دارد. همچنین خدمات پس از فروش، از جمله تعمیر اینورتر را انجام می دهد. بنابر این با خرید از ما آسوده خاطر باشید که در صورت بروز هر مشکلی می توانید از کارشناسان حرفه ای ما در این زمینه کمک بگیرید. برای آشنایی با ارور ها و مشکلات رایج خرابی اینورتر و چگونگی پذیرش و تعمیر و تحویل آن به صفحه تعمیر اینورتر مراجعه کنید.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.