چهارشنبه ۲۲ فروردین ۰۳ ۱۸:۴۳ ۱۲۳ بازديد
اینورترهای دلتا دارای یک سیستم تشخیص خطای جامع هستند که شامل چندین هشدار و پیام خطا می باشد؛ به این صورت که پس از شناسایی یک خطا، عملکردهای حفاظتی مربوطه فعال خواهند شد. خطاهای زیر همانطور که در صفحه کلید دیجیتال (کی پد) درایو نشان داده شده است. برای آشنایی شما قرار داده شده است. چهار خطای آخر را می توان از صفحه کلید دیجیتال یا دیگر راه های ارتباطاتی اینورتر مشاهده کرد. توجه : خطاها را می توان با یک reset از کی پد یا ترمینال ورودی پاک کرد.
اینورتر دلتا
محصولات پیشنهادی:قیمت اینورتر دلتا
خطا های اینورتر دلتا و راه حل آن ها
نام خطا توصیف خطا اقدامات اصلاحی
او سی Over current
(افزایش غیر طبیعی جریان) 1. بررسی کنید که آیا توان موتور با توان خروجی درایو مطابقت دارد یا خیر.
2. اتصالات سیم کشی به U، V، W را برای اتصال کوتاه احتمالی بررسی کنید.
3. اتصالات سیم کشی بین درایو و موتور را برای اتصال کوتاه احتمالی و همچنین به زمین بررسی کنید.
4. تماس های شل بین درایو و موتور را بررسی کنید.
5. زمان شتاب (ACC) را افزایش دهید.
6. احتمال بارگذاری بیش از حد در موتور را بررسی کنید.
7. اگر پس از رفع اتصال کوتاه و بررسی سایر نقاط بالا، هنگام کار کردن درایو همچنان شرایط غیرعادی وجود داشت، باید به سازنده ارسال شود.
او سی سی IGBT protection
(حفاظت IGBT)
او یو Over voltage
(ولتاژ باس DC از حداکثر مقدار مجاز خود فراتر رفته است.) 1. بررسی کنید که آیا ولتاژ ورودی در محدوده ولتاژ نامی ورودی درایو قرار دارد یا خیر.
2. تغییرات ولتاژ احتمالی را بررسی کنید.
3. اضافه ولتاژ باس DC نیز ممکن است در اثر بازسازی موتور ایجاد شود. یا Decel را افزایش دهید. یا یک مقاومت ترمز اختیاری (و واحد ترمز) اضافه کنید.
4. بررسی کنید که آیا قدرت ترمز مورد نیاز در محدوده تعیین شده است یا خیر.
او اچ Overheating
(افزایش زیاد دمای اینورتر) 1. اطمینان حاصل کنید که دمای محیط در محدوده دمایی مشخص شده قرار می گیرد.
2. مطمئن شوید که سوراخ های تهویه مسدود نشده باشند.
3. هر گونه جسم خارجی را از هیت سینک ها خارج کنید و احتمال کثیف بودن پره های هیت سینک را بررسی کنید.
4. فن را بررسی کرده و آن را تمیز کنید.
5. فضای کافی برای تهویه مناسب فراهم کنید.
ال یو Low voltage
(ولتاژ باس DC به زیر مقدار حداقل خود رسیده است.) 1. بررسی کنید که آیا ولتاژ ورودی در محدوده ولتاژ ورودی نامی درایو AC قرار دارد یا خیر.
2. بار غیرعادی در موتور را بررسی کنید.
3. سیم کشی صحیح برق ورودی به R-S-T (برای مدل های 3 فاز) بدون افت فاز را بررسی کنید.
او ال Overload
(اضافه بار خروجی)
توجه: درایو موتور AC می تواند تا 150 درصد جریان نامی را حداکثر به مدت 60 ثانیه تحمل کند. 1. بررسی کنید که آیا موتور بیش از حد زیر بار رفته است یا خیر.
2. تنظیم جبران گشتاور را در پارامتر 7- 02 کاهش دهید.
3. از مدل درایو موتور AC با قدرت بالاتر بعدی استفاده کنید.
او ال 1 Overload 1
(خطای اضافه بار الکترونیکی داخلی) 1. اضافه بار احتمالی موتور را بررسی کنید.
2. تنظیمات اضافه بار حرارتی الکترونیکی را بررسی کنید.
3. از موتور با قدرت بالاتر استفاده کنید.
4. سطح جریان را کاهش دهید تا جریان خروجی درایو از مقدار تعیین شده توسط جریان نامی موتور پارامتر 7-00 تجاوز نکند.
او ال 2 Overload 2
(اضافه بار موتور) 1. بار موتور را کاهش دهید.
2. تنظیم تشخیص بیش از حد گشتاور را روی یک تنظیم مناسب تنظیم کنید (پارامتر 06-03 تا پارامتر 06-05).
اچ پی لف 1
اچ پی اف 2
اچ پی لف 3
اچ پی اف 4
خطای سخت افزاری GFF
CC (current clamp)
خطای سخت افزاری OC
خطای سخت افزاری OV به تنظیمات کارخانه برگردید.
سی ای خطای ارتباطی 1. اتصال RS485 بین درایو و RS485 Master را از نظر شل بودن سیم ها و سیم کشی برای اصلاح پین ها بررسی کنید.
2. بررسی کنید که آیا پروتکل ارتباطی، آدرس، سرعت انتقال و غیره به درستی تنظیم شده است یا خیر.
او سی ای Over-current during acceleration
(جریان بیش از حد در هنگام شتاب) 1. اتصال کوتاه در خروجی موتور: عایق احتمالی ضعیف در خطوط خروجی را بررسی کنید.
2. افزایش بیش از حد گشتاور: تنظیم جبران گشتاور را در پارامتر 7-02 کاهش دهید.
3. زمان شتاب خیلی کوتاه: زمان شتاب را افزایش دهید.
4. قدرت خروجی درایو خیلی کم است: درایو را با مدلی با توان بالاتر جایگزین کنید.
او سی دی Over-current during deceleration
(جریان بیش از حد در هنگام کاهش سرعت) 1. اتصال کوتاه در خروجی موتور: عایق احتمالی ضعیف در خط خروجی را بررسی کنید.
2. زمان کاهش سرعت خیلی کوتاه: زمان کاهش سرعت را افزایش دهید.
3. قدرت خروجی درایو خیلی کم است: درایو را با مدل بعدی با توان بالاتر جایگزین کنید.
او سی ان Over-current during constant speed operation 1. اتصال کوتاه در خروجی موتور: عایق احتمالی ضعیف در خط خروجی را بررسی کنید.
2. افزایش ناگهانی بار موتور: احتمال توقف موتور را بررسی کنید.
3. قدرت خروجی درایو خیلی کم است: درایو را با مدل بعدی با توان بالاتر جایگزین کنید.
ای اف External Fault
(ترمینال خروجی EF-GND را از off به on تغییر دهید.) 1. ورودی EF (N.O). در ترمینال خارجی به GND بسته است. خروجی U، V، W خاموش خواهد شد.
2. پس از رفع خطا دستور RESET را بدهید.
ای اف 1 Emergency stop
(توقف اضطراری) 1. هنگامی که پایانه های ورودی چند منظوره MI1 تا MI6 روی توقف اضطراری تنظیم می شوند (تنظیم 19 یا 20)، درایو موتور AC خروجی U، V، W و سواحل موتور را متوقف می کند.
2. پس از رفع خطا، RESET را فشار دهید.
سی اف 1
EEPROM (IC حافظه داخلی) نمی تواند برنامه ریزی شود. به تنظیمات کارخانه برگردید.
سی اف 2
سی اف 3.3
سی اف 3.4
سی اف 3.5
سی اف 3.6
سی اف 3.7
سی اف 3.8
سی او دی
EEPROM (IC حافظه داخلی) نمی تواند خوانده شود.
خطای فاز U
خطای فاز V
خطای فاز W
OV یا LV
Current sensor error
(خطای سنسور جریان)
OH error
Software protection failure
(خرابی حفاظت از نرم افزار)
پی سی دی Password is locked
(رمز عبور قفل شده است.) صفحه کلید قفل خواهد شد. پس از خاموش شدن، دستگاه را روشن کنید تا رمز عبور صحیح را دوباره وارد کنید. به پارامتر 00-07 و 00-08 مراجعه کنید.
سی اف آ اجرای اتوماتیک accel/decel دچار خطا شده است. 1. بررسی کنید که آیا موتور برای کار با درایو مناسب است یا خیر.
2. بررسی کنید که آیا انرژی باز تولید شده خیلی زیاد است.
3. ممکن است بار به طور ناگهانی تغییر کرده باشد.
اف اف Ground fault
(خطای زمین) هنگامی که (یکی از) ترمینال (های) خروجی زمین باشد، جریان اتصال کوتاه بیش از 50 درصد جریان نامی درایو باشد، ممکن است ماژول برق درایو آسیب ببیند.
توجه: حفاظت از اتصال کوتاه برای محافظت درایو ارائه شده است، نه برای محافظت از کاربر.
1. بررسی کنید که آیا ماژول پاور IGBT آسیب دیده است یا خیر.
2. عایق احتمالی ضعیف در خط خروجی را بررسی کنید.
بی بی بلوک پایه خارجی
(رجوع کنید به Pr. 08-06) 1. هنگامی که ترمینال ورودی خارجی (B.B) فعال است، خروجی درایو خاموش خواهد شد.
2. ترمینال ورودی خارجی (B.B) را غیرفعال کنید تا درایو دوباره کار کند.
ای ان ال خطای بازخورد آنالوگ یا مدار باز ACI 1. تنظیمات پارامتر و سیم کشی بازخورد آنالوگ را بررسی کنید (Pr.10-00).
2. خطای احتمالی بین زمان پاسخ سیستم و زمان تشخیص سیگنال بازخورد را بررسی کنید (Pr.10-08).
پی ای آر آر خطای سیگنال بازخورد PG 1. تنظیمات پارامتر و نوع سیگنال بازخورد PG را بررسی کنید (Pr.10-10 و Pr.10-11).
2. بررسی کنید که آیا سیم کشی کارت PG درست است یا خیر.
آ یو ای خطای تنظیم خودکار 1. کابل کشی بین درایو و موتور را بررسی کنید.
2. Pr.07-05 را بررسی کنید.
سی ای اف EF زمانی که مقدار اولیه شمارش به دست آمد. 1. سیگنال تریگر شمارنده را بررسی کنید.
2. تنظیمات Pr.03-09، Pr.03-11 را بررسی کنید.
ال سی Under Current
(جریان پایین) 1. جریان بار را بررسی کنید.
2. تنظیمات Pr.06-12 تا Pr.06-15 را بررسی کنید.
پی اچ ال Phase Loss
(قطعی فاز ورودی) سیم کشی فاز ورودی را برای اتصالات شل بررسی کنید.
جمع بندی
کدهای خطاهای اینورتر دلتا نشان دهنده مشکلات و عیب های مختلفی است که برای نگهداری و مراقبت از اینورتر باید در نظر گرفته و بررسی شوند. که در این مقاله در مجموع بیش از 20 خطا به همراه روش رفع آنها ذکر شد. همچنین برای بهتر درک کردن و رفع خطاها نحوه عملکرد اینورتر دلتا ضروری است. اگر اینورتر شما با این روش ها و اقدامات اصلاحی رفع خطا نشد از یک تعمیرکار و متخصص کمک بگیرید.
منبع:https://www.kalasanati.com/%D8%A7%D8%AE%D8%A8%D8%A7%D8%B1-%D9%88-%D9%85%D9%82%D8%A7%D9%84%D8%A7%D8%AA/%D9%85%D9%82%D8%A7%D9%84%D8%A7%D8%AA-%D8%A8%D8%B1%D9%82-%D8%B5%D9%86%D8%B9%D8%AA%DB%8C-%D9%88-%D8%A7%D8%AA%D9%88%D9%85%D8%A7%D8%B3%DB%8C%D9%88%D9%86/1690/%D8%AE%D8%B7%D8%A7%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%A7%DB%8C%D9%86%D9%88%D8%B1%D8%AA%D8%B1-%D8%AF%D9%84%D8%AA%D8%A7
- ۰ ۰
- ۰ نظر